Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza dobrovolnictví na Českobudějovicku
WOLMUTH, Karolína
Bakalářská práce se zabývá problematikou dobrovolnictví. Cílem práce je analýza dobrovolnictví na Českobudějovicku. K naplnění tohoto cíle slouží představení základních teoretických východisek a popis stávajícího stavu dobrovolnictví v České republice. V prvních třech kapitolách práce je podáno vymezení dobrovolnictví, jeho využití v sociální oblasti, přístup české veřejnosti k dobrovolnictví. Detailněji je popsán management dobrovolnictví, přičemž důraz je kladen na proces výběru dobrovolníků, zajištění jejich přípravy na dobrovolnickou činnost, pozornost je věnována také hodnocení a motivaci dobrovolníků. V praktické části je popsán realizovaný kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo analyzovat realizaci dobrovolnictví na Českobudějovicku. Hlavní výzkumná otázka zněla: Jak v současné době vypadá problematika dobrovolnictví na Českobudějovicku? Od této otázky bylo odvozeno pět dílčích výzkumných otázek. Metodami sběru dat byly polostrukturované rozhovory a též se jednalo o analýzu dokumentů. Výběrový soubor tvořilo pět komunikačních partnerů z organizací na Českobudějovicku, kteří působí v roli koordinátora dobrovolníků. Data získaná z rozhovorů byla analyzována s využitím designu zakotvené teorie. Výstupem bylo navržení nové teorie, v níž je kladen důraz na posílení role supervize v managementu dobrovolnictví. Dobrovolníci supervizi nevyužívají, v případě potřeby se obracejí na koordinátory. Koordinátoři jsou však zatíženi zvýšenou administrativou a nemohou přebírat odpovědnost za práci zaměstnanců organizací, v nichž dobrovolníci působí a kteří by měli dobrovolníkům poskytovat potřebnou podporu a vedení. Supervize by navíc měla sloužit jako nástroj posílení identity dobrovolníka a zvýšení zájmu o dobrovolnictví ve společnosti, prostřednictvím osvěty realizované dobře vedenými dobrovolníky.
Problematika uplatnění speciálního pedagoga na trhu práce
ŠÍMOVÁ, Aneta
Bakalářská práce Problematika uplatnění speciálního pedagoga na trhu práce se zabývá otázkou co musí speciální pedagog, který chce být kvalifikovaným pracovníkem daného oboru, všechno splňovat. Práce se dělí na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola objasňuje předmět a cíl speciální pedagogiky, její legislativu a uplatnění speciální pedagoga. Druhá kapitola se zabývá kompetencemi speciálního pedagoga a rozvojem těchto kompetencí. Poslední třetí kapitola pojednává o supervizi, která je důležitou součástí prevence syndromu vyhoření. V empirické části bakalářské práce je uvedeno, jaké cíle byly zvoleny a výzkumné otázky. Dále zde nalezneme popis použité metody výzkumu, kterou byly polostrukturované rozhovory. Hlavními cíli této práce bylo zjistit profilaci speciálního pedagoga v reálném pracovním prostředí, zmapovat postoj k profesnímu sebevzdělávání a taktéž zmapovat požadavky vedoucího managementu na speciálního pedagoga na svém pracovišti. V rámci rozhovorů byli osloveni probandi, kteří jsou na vedoucí pozici speciálních pedagogů a samotných speciálních pedagogů na Strakonicku. Dozvídáme se zde, co všechno má speciální pedagog splňovat, od charakterových vlastností až po vzdělávání. Najdeme zde různé shody a neshody mezi probandy v názoru na zaměstnávání nedávných absolventů, možnosti rozvoje dovedností, sebereflexe a sebepoznání. Důraz je kladen na důležitost různých schopností a dovedností, kterými má speciální pedagog disponovat.
Riziko moci v pomáhajících profesích
BÁRTEK, Lukáš
Práce se věnuje aspektům, které mohou představovat určité ?riziko? užití moci při výkonu pomáhajících profesí, přičemž se zaměřuje zejména na oblast sociální práce. V první části se práce zabývá základními pojmy, které jsou klíčové pro tuto problematiku. Věnuje pozornost moci jako takové, jejím specifikům a souvislostech v pomáhajících profesích. Dále se zaměřuje na charakteristiku pojmů jako pomáhající profese a sociální práce či na formulaci aspektů, které představují riziko nesprávného užití moci. Rovněž se věnuje tématice syndromu vyhoření, syndromu pomocníka či tématu supervize, jako oblastem, které s tématem úzce souvisí. Druhá část práce poukazuje na důležitost aplikace etiky v sociální práci a v pomáhajících profesích obecně. Vychází z hodnot, z kterých pomáhající profese vyvstávají a které jsou pro ně klíčové. Zaměřuje se na etický kodex sociálních pracovníků jako na pomůcku při řešení etických problémů a jeho opodstatnění v sociální práci. Pokouší se představit etické teorie, které jsou pro tuto oblast stěžejní a relevantní a na jejich základě dále vyvodit základní etické principy, které hrají důležitou roli v etickém zdůvodňování správného rozhodování a užívání moci v kontextu pomáhajících profesí. Cílem diplomové práce je popsat etický rámec pomáhajících profesí jako takových a následně analyzovat problém moci v pomáhajících profesích, na jehož základě formulovat základní etická východiska, která by měla být při výkonu pomáhajících profesí zohledněna.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.